Marketing dzieli się na różne rodzaje, jakie kwalifikuje się ze względu na jej zastosowanie jak także na to do jakiej grupy internautów ma być ona wycelowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, naoczną lub audiowizualną, jak także wiele innych, lecz statystyki wskazują przejrzyście, że na ludzi najporządniej funkcjonuje reklama wizualna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, jednak nie jedynie – wkracza w to oczywiście także reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane oraz emitowane filmiki. Mimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim pułapie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk potencjalnego klienta bądź wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
strategie reklamowe Kraków
Ta stereotypowa reklama pewnie zawsze będzie popularna, a wszystko wobec tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka kontrahentów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, naturalnie możliwego kontrahenta są wybitnie różnorodne. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i wybitnie poprawnie wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej wspólnoty osób i w jaki sposób, a więc jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy typ reklamy nie trafi do odbiorców, ponieważ wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej witryny bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty lub billboardy marketingowe.
